Edouard Meylan: Muž s nekonvenčním přístupem

Posledních osmnáct měsíců bylo pro většinu hodinářských značek turbulentním obdobím, ať už v negativním či pozitivním smyslu. Neskrývaný úspěch hlásila například nekonvenční manufaktura H. Moser & Cie., jejíž CEO Edouard Meylan navíc brzy oslaví 10 let za kormidlem této značky ze Schaffhausenu, takže důvodů k jeho prvnímu rozhovoru pro Watch IT! jsme měli vícero.

Jako vždy otevřený pětačtyřicátník se neomezil jen na bilancování let minulých, ale okomentoval také současnou situaci a nabídl výhled do blízké budoucnosti své značky. Více také rozvedl humorný a ironický marketing, kterým se v Moseru opakovaně prezentovali, a řeč samozřejmě byla i o modelové řadě Streamliner, ocelových hodinkách s integrovaným tahem, s nimiž značka zažila a zažívá bezprecedentní úspěch.

První otázka se nabízí sama. Jak vaši společnost zasáhla pandemie?
Stejně jako u dalších nezávislých výrobců to pro nás bylo neuvěřitelných 18 měsíců, zaznamenali jsme obrovský nárůst. Když se vše zavřelo a všichni seděli doma, mnoho lidí objevilo nezávislou hodinařinu a u nás to došlo tak daleko, že momentálně nepřijímáme objednávky, protože máme kompletně vyprodanou produkci do roku 2023. Najali jsme nové hodináře a neočekáváme, že by se zájem měl v dohledné době nějak snižovat.

Když tedy budete navyšovat produkci, tak jak to bude se sloganem Very Rare, který používáte?
Není to primárně o kvantitě. Vzácnost produktu se odvíjí od zájmu, a když ten poměr dobře zvládneme vybalancovat, tak budou naše hodinky nadále vzácné. Hodně lidí přece říká, že hodinky Patek Philippe jsou vzácné, přitom vyrábějí tisíce a tisíce hodinek. U nás v Moseru, když jednou budeme produkovat třeba 2500 nebo 3000 hodinek, tak to je z pohledu celého našeho hodinářského průmyslu naprosté minimum. A to obzvlášť teď, když je tu takový zájem a lidé jsou ochotní čekat dva nebo tři roky, aby od nás dostali Streamliner nebo Pioneer, nebo platit za naše hodinky o 30 procent a víc procent na sekundárním trhu. To nás stále dělá tím Very Rare, a je to také o tom, jak komunikujeme, jak naše produkty vyvíjíme… Není to jen o tom, kolik hodinek vyrábíme.

CELÝ ROZHOVOR SI MŮŽETE PŘEČÍST S V TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ MAGAZÍNU WATCH IT! #45. Předplatné objednáte na www.send.cz nebo www.ipredplatne.sk.

Martin Charvát