Na většinu maloobchodu dopadla vládní opatření v souvislosti s rizikem nákazy koronavirem. Na jinak na tom jsou také hodináři.
Prakticky všichni museli uzavřít své kamenné prodejny. Neznamená to ale, že by milovníci časomír přišli o možnost využít jejich služeb.
Všichni velcí hráči na českém trhu mají propracované e-shopy a webové prezentace. O uzavření prodejen své zákazníky informují právě prostřednictvím on-line prezentací. Například Klenotnictví Dušák v tomto těžkém období představilo zcela nové webové stránky. „Nechť nám technologie, sítě, nové komunikační kanály a jiné vymoženosti dnešní doby slouží k podnícení našeho zájmu, k cestě za poznáním,“ uvedla Michaela Jetmarová, CEO Klenotnictví Dušák, s tím, že pro práci hodinářů je lidský kontakt nenahraditelný.
Současně s novou podobou online komunikace Klenotnictví Dušák společnost oznámila zavedení nové zákaznické služby „Váš hodinář & zlatník na telefonu“. Jedná se o osobní servis v režii odborníků Klenotnictví Dušák, kteří na základě zadání od zákazníka provedou předvýběr zboží, předvedou ho na modelu, představí a nastaví veškeré komplikace hodinek, realizují platbu – to vše po telefonu. Zboží pak bude pro zákazníka dárkově zabaleno a personálem Klenotnictví Dušák osobně doručeno.
O uzavření prodejn na svých webových stránkách informuje také KOSCOM HODINKY s.r.o. Zákazníkům nicméně připomíná, že e-shop je v plném provozu. „K nákupům můžete využít náš e-shop, doprava je zdarma od 1000 Kč,“ uvádí firma na webu s tím, že v provozu je také servis. A to od pondělí do neděle v čase 9:00 až 18:00.
Rodinná společnost Carollinum, která provozuje jediný značkový butik Rolex v ČR a butik exkluzivní značky Patek Philippe, na svém webu zákazníky informuje o bezpečném nákupu.