Hypercar, je označení extrémně rychlých a výkonných automobilů. Doposud ale tuto specifikaci splňovala jen auta určená na silnice. Nyní přichází „hyperrychlá“ bestie do terénu. Seznamte se: Prodrive Hunter.

Terénní hypercar Prodrive Hunter

Extrémně rychlý teréňák se zrodil ze závodního speciálu BRX Hunter T1+ týmu Bahrain Raid Xtreme, ve kterém devítinásobný mistr světa v rallye Francouz Sebastian Loeb dojel druhý na letošním Dakaru.

Terénní hypercar Prodrive Hunter

Prodrive Hunter je ale ještě extrémnější než Loebův speciál. Jelikož hypercar nemusí splňovat žádná soutěžní omezení, byl výkon jeho motoru zvětšen o 50 procent. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru tak má výkon 600 koní (447 kW).

Terénní hypercar Prodrive Hunter

Aby bylo i v těch nejdivočejších situacích zajištěno pohodlí pro posádku, Prodrive Hunter disponuje větším zdvihem odpružení. „Vyžehlí“ tak i ten nejdrsnější terén.

Hunter je osazen 35palcovými koly a z nuly na stovku dokáže vystřelit za méně než čtyři vteřiny. Maximální rychlost se blíží 300 km/hod.

Terénní hypercar Prodrive Hunter

Masivní síla motoru je na všechna čtyři kola přenášena pomocí šestistupňové převodovky s řazením pod volantem. Hunter má přední, střední a zadní diferenciál. Za tuto exkluzivitu, která se k zákazníkům dostane na konci roku, si ale musíte připlatit. Bez daně totiž stojí 1,25 milionu liber, což je v přepočtu přibližně 37 milionů korun.

Terénní hypercar Prodrive Hunter

„Záměrně jsme se rozhodli udržet Hunter Hypercar co nejblíže originálu. Jde o to dát majitelům příležitost zažít, jaké to je řídit Loebův dakarský speciál přes poušť, ale s veškerým komfortem silničního vozu a schopností řídit jej z domova, přes město do libovolné destinace dle jejich výběru,“ řekl David Richards, šéf Prodrive.

Andrej Poliak