Hypercar, je označení extrémně rychlých a výkonných automobilů. Doposud ale tuto specifikaci splňovala jen auta určená na silnice. Nyní přichází „hyperrychlá“ bestie do terénu. Seznamte se: Prodrive Hunter.
Extrémně rychlý teréňák se zrodil ze závodního speciálu BRX Hunter T1+ týmu Bahrain Raid Xtreme, ve kterém devítinásobný mistr světa v rallye Francouz Sebastian Loeb dojel druhý na letošním Dakaru.
Prodrive Hunter je ale ještě extrémnější než Loebův speciál. Jelikož hypercar nemusí splňovat žádná soutěžní omezení, byl výkon jeho motoru zvětšen o 50 procent. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru tak má výkon 600 koní (447 kW).
Aby bylo i v těch nejdivočejších situacích zajištěno pohodlí pro posádku, Prodrive Hunter disponuje větším zdvihem odpružení. „Vyžehlí“ tak i ten nejdrsnější terén.
Hunter je osazen 35palcovými koly a z nuly na stovku dokáže vystřelit za méně než čtyři vteřiny. Maximální rychlost se blíží 300 km/hod.
Masivní síla motoru je na všechna čtyři kola přenášena pomocí šestistupňové převodovky s řazením pod volantem. Hunter má přední, střední a zadní diferenciál. Za tuto exkluzivitu, která se k zákazníkům dostane na konci roku, si ale musíte připlatit. Bez daně totiž stojí 1,25 milionu liber, což je v přepočtu přibližně 37 milionů korun.
„Záměrně jsme se rozhodli udržet Hunter Hypercar co nejblíže originálu. Jde o to dát majitelům příležitost zažít, jaké to je řídit Loebův dakarský speciál přes poušť, ale s veškerým komfortem silničního vozu a schopností řídit jej z domova, přes město do libovolné destinace dle jejich výběru,“ řekl David Richards, šéf Prodrive.
Andrej Poliak