Oficiální časomírou Mistrovství světa Formule 1 je od roku 2013 Rolex. V kolotoči kolem závodů se ale neztrácí ani další značky. Rolex se může považovat za krále celého seriálu, ale například značku Richard Mille můžeme směle označit za korunního prince.

Svět motoristického sportu se pozvolna proměňuje. Ke slovu se čím dál více hlásí elektřinou poháněné speciály. Mistrovství světa Formule 1 je i přesto stále nejsledovanějším motoristickým šampionátem. Atraktivita závodů je vysoká a tak není divu, že ji chtějí využít i další švýcarské hodinářské špičky. A nejen ony.

Loga Rolex najdete podél trati a na dalších místech na okruzích v rámci celého seriálu. Na startovním roštu však vévodí jiná švýcarská manufaktura. Značka Richard Mille, založená teprve v roce 2001, je partnerem hned několika závodních týmů. Logo značky najdete na monopostech týmů Scuderia Ferrari Mission Winnow a McLaren F1 Team. Ještě v minulé sezóně byla značka partnerem týmu Alfa Romeo Racing.

Titul korunního prince Formule 1 si Richard Mille zaslouží i díky počtu závodníků, kteří její hodinky nosí na zápěstí. Samozřejmostí jsou piloti partnerských týmů: Charles Leclerc a Carlos Sainz za Ferrari a Lando Norris a Daienl Ricciardo v barvách McLarenu.

Spojitost s Richard Mille mají nicméně i další hvězdy seriálu Formule 1. Fernando Alonso, který bude v nadcházející sezóně hájit barvy týmu Alpine, je přímo ambasadorem manufaktury z Les Breuleux. Reprezentantem značka je také Mick Schumacher v barvách Haas F1 Team.

Partnery dalších týmů jsou IWC Schaffhausen (Mercedes-AMG Petronas Formula One Team), Bell and Rose (Alpine F1 Team), Tag Heuer (Red Bull Racing), Girard-Perregaux (Aston Martin Cognizant F1 Team), Edifice Casio (Scuderia AlphaTauri Honda) a Bremont (Williams Racing).

2021 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP

Nadcházející ročník světového šampionátu začne na konci března Velkou cenou Bahrainu. Na programu je 23 závodů. Poslední se pojede 10. až 12. prosince v saudskoarabském Abú Dhabí.

 

 

 

 

Andrej Poliak