Skupina Swatch Group ve druhém pololetí letošního roku očekává výrazné zlepšení ekonomických výsledků.
Na konci prvního pololetí roku 2024 vykázala skupina Swatch Group (SG) čisté tržby ve výši 3,5 miliardy švýcarských franků (cca 92,32 miliardy Kč), což představuje 10,7 % pokles oproti stejnému období loňského roku. Čistý zisk největšího výrobce hodinek na světě klesl o 70 % na 147 milionu švýcarských franků (cca 3,88 miliardy Kč).
Na výsledku se negativně podepsal propad odbytu na asijských trzích, zejména v Číně. Podle představitelů SG bude situace v Číně nelehká do konce roku. Nicméně předpokládají, že je to příležitost k dalšímu růstu a zvýšení podílu na trhu pro značky z nižšího cenového segmentu.
V Japonsku a USA ve druhé polovině roku očekávají další silný růst, který urychlí investice do vlastní maloobchodní sítě SG. Příznivě vidí přítomnost v evropských zemích. Značka Omega bude těžit z globálního mediálního zásahu jako oficiální časomíra olympijských her v Paříži.
Program snižování nákladů zavedený na začátku roku podle představitelů SG začal přinášet své ovoce. Plný pozitivní dopad, zejména na výsledky v segmentu výroby, se projeví ve druhé polovině roku.
Swatch Group je nadnárodní holdingová společnost, která se zabývá výrobou a prodejem hodinek, šperků, hodinových strojků a součástek. Je největší hodinářskou skupinou na světě a dodává téměř všechny komponenty potřebné pro hodinky prodávané jejími 16 samostatnými značkami a multibrandovými maloobchodními společnostmi Tourbillon a Hour Passion.
Andrej Poliak