Každá automobilka má ve své historii řadu výjimečných osobností. Pro Porsche mezi takové patřil inženýr a motorový mág Hans Mezger. Legendární inženýr zemřel 10. června ve věku 90 let. Automobilka to oznámila v tiskové zprávě.
Hans Mezger byl více než třicet let zodpovědný za ty nejúspěšnější závodní vozy a motory Porsche. Narodil se 18. listopadu 1929 v Ottmarsheimu, malé vesničce poblíž Ludwigsburgu na předměstí Stuttgartu. Nejmladšího s pěti dětí od mala technika fascinovala. Již jako dítě se častokrát vydával na letiště Kirchheim/Teck, aby mohl sledovat ty úžasné létající stroje.
Bezstarostné dětství zasáhly nástup Třetí říše a vypuknutí 2. světové války. Pouhé tři týdny před koncem válečného běsnění jen se štěstím unikl povinnosti narukovat. První osobní zkušenost s motoristickým sportem se mu naskytla hned v roce 1946. „Na Hockenheimu se proháněly předválečné sporťáky a mezi nimi byl také Hans Stuck, kterého jsem fotil svým starým fotoaparátem,“ vzpomínal Mezger.
Po Mezgerově absolvování Technické univerzity ve Stuttgartu (dnes Stuttgartská univerzita) v roce 1956 prožívalo Německo ekonomický zázrak. Mezger si mohl vybírat z 28 pracovních nabídek. V šedesátých letech 20. Století si pořídil svůj první vůz Porsche 356. Automobil jej natolik fascinoval, že chtěl dělat jedině v Porsche. Na začátku října 1956 nastoupil do oddělení vývoje dieselových motorů.

V šedesátých letech se Mezger dostal k prvnímu projektu pro Formuli 1. Podílel se na vývoji 1,5litrového šestiválce Typ 753, stejně jako na karoserii závodního modelu 804. Na svém kontě má vývoj proslulého „Mezgerova motoru“ pro modely 901 a 911. V roce 1965 se Mezger stává šéfem závodního oddělení. Jehož vznik inicioval sám Ferdinand Piëch.

V roce 1968 byl v Ženevě představen závodní speciál Porsche 917. Samozřejmě i za jeho vývojem stál Mezger. Piëch se opět nemýlil, když se zcela spolehl na Mezgrovi dovednosti. V jeho kokpitu v roce 1970 piloti Hans Herrmann a Richard Attwood zvítězili v Le Mans. Vůz s dvanáctiválcovým motorem dominoval i na dalších tratích.

Dalším nezapomenutelným milníkem v Mezgerově kariéře byl vývoj motoru pro tým McLaren. Šéf týmu Ron Dennis hledal spolehlivého dodavatele výkonného turbo motoru pro své monoposty Formule 1. Nakonec se rozhodl pro Porsche a byl to opět Mezger, který 1,5litrový šestiválec s označením TAG TTE PO1 1.5 V6t vyladil k úspěchu. Niki Lauda v monopostu McLaren MP4/2 s tímto motorem pod kapotou v roce 1984 získal titul mistra světa.

Mezger byl svému zaměstnavateli oddán tělem a duší a během své kariéry odmítal jednu nabídku za druhou. Ve svém týmu ho chtěly mít i jiné automobilky. On však zůstal věrný. Až do posledního okamžiku byl členem rodiny Porsche. Čest jeho památce.