Při vývoji modelu Cayenne Electric se Porsche více než kdy jindy spoléhá na digitální testování. Lidský faktor je však stále nepostradatelný: během závěrečných testovacích jízd inženýři SUV testují na hranici jeho možností – v mrazivém chladu i v horku.
Fáze testování „konstrukce“, při které se používají individuálně vyrobené prototypy, již nebyla nutná, protože přibližně 120 testovacích vozidel, jejichž výroba je časově náročná, bylo z velké části nahrazeno digitálními ekvivalenty. Inženýři posílali virtuální prototypy na digitální testovací jízdy již ve fázi návrhu.
V Porsche vyvinuli špičkovou zkušební stolici, která simuluje reálné zatížení. Umožňuje testovat pohon, baterii, systémy řízení energie a nabíjení společně za reálných podmínek.
ČTĚTE: QuickGabi v Goodwoodu prohnala kamuflované Porsche
Ačkoli jsou simulace velmi přesné, finální ladění stále provádějí lidé. „Ve skutečnosti mohou finální úpravy provádět pouze lidé,“ říká Sascha Niesen, vedoucí týmu pro testování vozidel v Porsche Development Centre ve Weissachu.
Zkoušky v extrémních klimatických podmínkách představují zvláštní výzvu. V horkých oblastech, jako jsou státy Perského zálivu nebo Údolí smrti v USA, musely mimo jiné klimatizace a řízení teploty baterie a pohonu projít náročnými funkčními zkouškami při teplotách až 50 stupňů Celsia.
Ve Skandinávii, kde teploty dosahují minus 35 stupňů Celsia, byly součástí testovacího programu pro předvýrobní vozidla studené starty, klimatizace, trakce, ovladatelnost a brzdné chování a výkon řídicích systémů souvisejících s jízdní dynamikou.




















