Hodináři z Nového Města nad Metují svým posledním počinem vzdali hodl československému meziválečnému letectví a leteckému průmyslu. Hodinky PRIM OK-A odkazují na mezinárodní označení letadel z Československa.

Letov Š-19 byl československý jednomotorový dopravní dvouplošník pro čtyři cestující z poloviny 20. let 20. století. (c) Shutterstock
Letov Š-19 byl československý jednomotorový dopravní dvouplošník pro čtyři cestující z poloviny 20. let 20. století. (c) Shutterstock

Mezi dvěma světovými válkami patřilo Československo rozsahem služeb v letectví i vybavením civilních letišť mezi nejvyspělejší státy Evropy. Velmi dobře se u nás tehdy dařilo také leteckému průmyslu. Jmenujme továrny Letov, Aero, Avia, ČKD-Praga a Beneš-Mráz. Zároveň byla zavedena i výroba leteckých motorů, přístrojů a dalšího příslušenství.

„Čs. civilní letectví se v meziválečném období rychle rozvíjelo a v roce 1935 bylo v ČSR přes čtyřicet civilních letišť.“ Řízení letového provozu ČR

PRIM OK-A
PRIM OK-A

Na tuto tradici hodináři ELTON hodinářská odkazují svým nejnovějším počinem hodinkami PRIM OK-A. československé civilní letouny ve 30. letech minulého století obdržely označení OK namísto dosavadního L.

PRIM OK-A
PRIM OK-A

Masivní ocelové pouzdro má šroubovací korunku a průměr 40 mm. Ve svých útrobách ukrývá švýcarský strojek ETA. Ostatní komponenty hodinek, jako je pouzdro, korunka, ručky nebo číselník, byly vyrobeny v novoměstské manufaktuře společnosti ELTON hodinářská.

PRIM OK-A
PRIM OK-A

PRIM OK-A

Ref.: 73-095-502-00-1 | automatický nátah | nerezová ocel 316L / ø 40 mm | vodotěsnost 10 m | řemínek NATO strap |  39 900 Kč