Uchopení základních principů vyučovaných na výtvarné škole Bauhaus a jejich následná aplikace v designu hodinek přinesly velký úspěch mnoha výrobcům. Od roku 2016 styl Bauhaus cenově zpřístupňuje Dustin Fontaine se svou vlastní značkou Sternglas.
Za pouhých sedm let ušel opravdu kus cesty a jeho hodinky se z Hamburku díky Goldtime konečně dostaly i na český trh.
Značku Sternglas Fontaine založil ve věku pouhých 26 let. S mechanickými hodinkami se však seznámil už o deset let dříve, když coby šestnáctiletý student na školní praxi pracoval v německém Münsteru pro MeisterSinger. Komplexní jednoduchost mu nedala spát, zároveň si však hodinky nemohl dovolit – a tak se začala klubat myšlenka hodinek vlastních, dostupných.
Výraznou pomoc při tvorbě nové značky zajistila platforma Kickstarter, na níž se podařilo na první hodinky Sternglas vybrat 16 000 eur (cca 400 000 Kč). Sternglas lpí na symetrii a geometrické harmonii, kterou umocňuje využití konstrukčně co nejtenčích pouzder. Od úplných začátků je však také zřejmá akcentace dostupnosti, tedy skvělý poměr ceny a výkonu.
To má samozřejmě za následek využití quartzových strojků Ronda, případně mechanických kalibrů společnosti Miyota – což podtrhuje jasnou orientaci na design. „Jsem přesvědčen, že dobrý design musí být cenově dostupný,“ prozradil zakladatel společnost Sternglas, který u svých hodinek vsadil i na využívání sférického safírového sklíčka vsazeného do subtilního okruží, díky čemuž vynikají decentní, minimalistické číselníky.
Už se stalo zvykem, že se německé značky hojně účastní prestižních klání o nejlepší design svých produktů. V Hamburku sídlící Sternglas není jiný. Vůbec první ocenění iF Design Award získala značka v roce 2020 za své decentní hodinky Naos, které byly původně v první vlně prezentovány v quartzu, od konce roku 2019 si však vysloužily mechanický strojek s automatickým nátahem.
Watch It! #49, JL