Kolo dějin se otáčí neúprosně vpřed. Éra výkonných spalovacích motorů se pomalu chýlí ke svému konci. Aston Martin uvádí „nabušený“ V12 Vantage, poslední aston svého druhu.
„Každá skvělá značka sportovních vozů má své hrdinské auto. Pro Aston Martin byl v posledních letech tím vozem V12 Vantage. Hned od chvíle, kdy byl v roce 2007 představen první V12 Vantage RS Concept, se naši zákazníci a fanoušci po celém světě zamilovali do myšlenky namontovat náš největší motor do našeho nejmenšího a nejsportovnějšího modelu,“ řekl Tobias Moers, CEO Aston Martin.
„Receptura byla v průběhu let s velkým úspěchem vylepšována, ale podstata zůstala stejná. Nyní je čas tuto pokrevní linii dotáhnout do konce, vhodně s dosud nejpozoruhodnějším příkladem – nejrychlejším, nejvýkonnějším a nejdynamičtěji schopným V12 Vantage všech dob,“ dodal Moers.
Výroba 333 kusů Aston Martin V12 Vantage má být zahájena v 1. čtvrtletí letošního roku, přičemž první dodávky by měly začít během 2. čtvrtletí. Automobilka cenu za vůz nezveřejnila. Podle odhadů odborníků se ale bude s jistotou pohybovat kolem 4,5 milionu korun.
ČTĚTE: Girard-Perregaux na cestách s vozy Aston Martin
Motor je srdcem každého vozu Aston Martin. Skutečnost, která v tomto nejrychlejším a nejvýkonnějším Vantage, jaký byl kdy vyroben, nabývá nových obrysů. Pod kapotou totiž burácí 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 700 koní (515 kW) při 6500 ot./min a s točivým momentem 753 Nm od pouhých 1800 ot./min. do 6000 ot./min.
Poslední mohykán z Gay v anglickém hrabství Warwickshire dokáže „letět“ rychlostí až 322 km/hod. Z nuly na stovku pak vystřelí za 3,5 sekundy. Díky rozsáhlému použití materiálů snižujících hmotnost má V12 Vantage poměr výkonu a hmotnosti 390 koní na tunu.
Andrej Poliak