Mladá česká manufaktura Bohematic na víkendovém Salonu výjimečných hodinek (SEW – 21.-22.10.) na pražském Žofíně vedle nové řady Aplos uvede limitku řady Minor věnovanou závodní legendě Emersonu Fittipaldimu.

Řada Minor je prodchnuta motoristickým sportem. Nyní novoměstští hodináři uvádí limitovanou sérii 100 kusů jako hold prvnímu mistrovskému titulu Fittipaldiho ve Formuli 1 z roku 1972. Jeho tým Lotus získal pohár konstruktérů.

Černozlatá barevná kombinace limitek odkazuje na barvy stáje Lotus sponzorované tabákovou firmou John Player & Sons. Design hodinek vzešel ze spolupráce designového studia Olgoj Chorchoj a samotného Fittipaldiho.

Robot Minor Emerson Fittipaldi

Černý perforovaný číselník má na třech a šesti hodinách subčíselníky. Pod indexem dvanáct je logo časomír ROBOT. Datumovou aperturu pak najdete na pro Minor typickém umístění mezi indexy 10 a 11. Na pozici devět je podpis legendárního závodníka.

Robot Minor Emerson Fittipaldi

Pouzdro z tryskaného titanu o průměru 44 mm ukrývá upravený automatický švýcarský strojek La Joux-Perret s rezervou chodu 55 hodin. Časomíry jsou vodotěsné do 100 metrů.

Robot Minor Emerson Fittipaldi

Automatický nátah  | datum | titan / ø 44 mm | vodotěsnost 100 m | kožený řemínek | limitovaná edice 100 ks | 168 000 – dostupnost časomír zjistíte na Bohematic.cz

Fittipaldiho cesta k titulu 1972

Sezona 1972 odstartovala v lednu Velkou cenou (VC) Argentiny. Fittipaldi ve svých šestadvaceti letech jel svou třetí sezonu v barvách týmu Lotus s monopostem Lotus-Ford Cosworth 72D. Do závodu odstartoval z pátého místa. Z 95 kol však ujel jen 61, když mu stopku vystavila porucha zavěšení.

V březnové VC Jihoafrické republiky se již vtěsnal na druhé místo mezi piloty týmu McLaren. Třetí zastávkou v pořadí bylo Španělsko. Fittipaldi startující z pátého místa nakonec za sebou nechal oba piloty Ferrari a slavil své první vítězství v sezóně.

První květen odstartovala v pořadí 30. VC Monaka. Fittipaldi si časem 1:21.4 v kvalifikaci zajistil pole position. Závod nakonec dojel se ztrátou jednoho kola třetí. S přehledem se tak posunul do čela průběžné klasifikace pilotů. Na jejím čele zůstal až do konce sezóny.

Andrej Poliak