V současné chvíli jsme svědky vzniku nové, ryze české hodinářské značky. Jmenuje se Bohematic. Jedním z uměleckých ředitelů této nové značky je Michal Froněk.

Michala Froňka jsem zastihl během propršené květnové soboty, jak jinak než v jeho libeňském ateliéru disignérského studia Olgoj Chorchoj, kterému se nedá upřít tvůrčí genius loci.

Pohled na model Bohematic Graphic Sutnar očima konstruktéra Petra Dresslera, který stojí za návrhem konstrukce
Pohled na model Bohematic Graphic Sutnar očima konstruktéra Petra Dresslera, který stojí za návrhem konstrukce

Michale, jste uznávanou kapacitou v oblasti produktového designu a hodinky do tohoto segmentu neodmyslitelně patří. Jaký je vlastně váš vztah k hodinkám jako k věci?
Hodinky jsou pro mě takový mikrokosmos, kdy je to sice jiné měřítko, ale de facto je to určitá architektura koncentrovaná na pěti centimetrech. V tom je to strašně lákavé. Musím říct, že o hodinkách přemýšlím dost často, protože je to taková zkušební platforma, na níž se dají ukázat nové tvary, postupy a technologické možnosti. V hodinkách vidím rovněž naprosto trvalou hodnotu, která přetrvává po generace a daruje se z otce na syna, čímž se přenáší do jisté míry nesmrtelnost. Je tam i pocit osobní sounáležitosti s něčím kvalitním, což je pro mě velmi důležité.

Nestává se příliš často, že by v České republice vznikala úplně nová hodinářská značka. Bylo založení vlastní značky vaším dlouhodobým snem?
Určitě to byla nějaká vize. Když usínám, vstávám, nebo třeba když jedu autem po dálnici, tak sním, kombinuju a vymýšlím si své cíle a strategie a hodinky jsou jednou z věcí, o kterých přesně takto přemýšlím. My jsme samozřejmě hodinky navrhovali už vícekrát, ale tohle je jiný případ. Je to naše značka, kde netvoříme jenom samotný design, ale do určité míry i strategii, marketing a zacílení. Díky tomu cítíme velikou zodpovědnost za celý tým, ale zároveň je tam i obrovská možnost si ozkoušet svoje postupy a cesty.

Jan Štefl

Celý rozhovor si můžete přečíst v novém vydání magazínu Watch It! č. 41. Na stáncích jej koupíte od 9. července. V elektronické podobě si magazín můžete zakoupit na Floowie.com nebo na AlzaMedia. Předplatné tištěného vydání koupíte pro ČR na Send.cz. Na Slovensku na ipredplatne.sk.