Na loňském mezinárodním autosalonu v Ženevě návštěvníky zahujala studie Audi Q4 e-tron. A letos ingolstadtská automobilka uvádí sesterský koncept Audi Q4 Sportback e-tron. Oba vozy mají na první letmý pohled zcela indentický vzhled. Rozdíly odhalíte až při bližším ohledání.

Hlavní designovou odlišnost obou vozů nalezneme na zádi. Z bočního pohledu je patrné, že jako první představený koncept Audi Q4 e-tron má jinak designově řešený D sloupek. V jeho případě je spojler na horní hraně zadního okna, zatímco u Sportbacku se sloupek ostře svažuje a je prakticky protažením střešní linie. Spojler se nachází na spodní hraně zadního okna. Je jasné, že výhled směrem vzad bude lepší u Audi Q4 e-tron, než u Sportbacku. Ale kdo by výhled z vozu řešil v době „přemnožení“ asistenčními systémy.

Audi Q4 e-tron je 4,6 m dlouhý a 1,6 m vysoký. Aktuálnější Sportback je o centimetr delší a naopak o centimetr nižší. Shodné rozměry mají oba vozy co se týče šířky (1,9 m) a rozvoru (2,77 m). Audi Q4 Sportback e-tron je druhým konceptem, který je předzvěstí sériového SUV Coupé, které půjde do výroby v roce 2021.
E-iniciativa: více než 20 elektromobilů do roku 2025
Audi svou ofenzivu v oblasti elektromobility zahájila v září 2018 představením elektřinou poháněného SUV Audi e-tron. Do roku 2025 bude mít Audi na trhu přes 20 elektromobilů. Což by mělo představovat 40 procent celkových prodejů.
Shodné mají obě studie také pohonné ústrojí, které tvoří dvojice elektromotorů. Audi Q4 Sportback většinu jízdy využívá zadní elektromotor s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Přední elektromotor má výkon 75 kW a točivý moment 150 Nm. Baterie uložené v podlaze mají kapacitu 85 kWh a dovolují vozu dojezd přes 450 km (podle metodiky WLTP). Nabíjení na rychlonabíječkách s příkonem 150 kW pak k nabití na 80 % kapacity trvá něco málo přes 30 min.


