Daimler již od května postupně odhaluje novou generaci vozu Mercedes-Benz třídy S. Zatím poslední odhalení se týká bezpečnosních systémů.

Nová generace by se měla představit ještě v letošním roce. Již v květnu jsme vám přinesli fotografie odhalené přídě vozu. Nyní se podíváme, co novinka chystá v oblasti bezpečnosti. A není toho málo včetně premiéry čelních airbagů pro pasažéry na zadních sedadlech.

Mercedes-Benz jako první automobilka nabídne v nové generaci třídy S přední airbagy pro pasažéry na zadních sedadlech.
Mercedes-Benz jako první automobilka nabídne v nové generaci třídy S přední airbagy pro pasažéry na zadních sedadlech.
Mercedes-Benz třídy S je díky vylepšenému asistenčnímu systému PRE-SAFE® Impulse Side system ještě bezpečnější. Dokáže totiž zvýšit světlou výšku vozu ještě před nárazem vozidla z boku.
Mercedes-Benz třídy S je díky vylepšenému asistenčnímu systému PRE-SAFE® Impulse Side system ještě bezpečnější. Dokáže totiž zvýšit světlou výšku vozu ještě před nárazem vozidla z boku.
Mercedes-Benz třídy S je díky vylepšenému asistenčnímu systému PRE-SAFE® Impulse Side system ještě bezpečnější. Dokáže totiž zvýšit světlou výšku vozu ještě před nárazem vozidla z boku.
Mercedes-Benz třídy S je díky vylepšenému asistenčnímu systému PRE-SAFE® Impulse Side system ještě bezpečnější. Dokáže totiž zvýšit světlou výšku vozu ještě před nárazem vozidla z boku.
Mercedes-Benz třídy S díky aktivní řiditelné zadní nápravě lehce manévrovatelný například při parkování.
Mercedes-Benz třídy S je díky aktivní řiditelné zadní nápravě lehce manévrovatelný například při parkování.
Řiditelná zadní náprava přispívá k agilitě nové třídy S. Při nižších rychlostech (vlevo) se zadní náprava natáčí až o 10° v opačném směru než přední. Naproti tomu při vyšších rychlostech se natáčí stejným směrem pod úhlem až 4,5°.
Řiditelná zadní náprava přispívá k agilitě nové třídy S. Při nižších rychlostech (vlevo) se zadní náprava natáčí až o 10° v opačném směru než přední. Naproti tomu při vyšších rychlostech se natáčí stejným směrem pod úhlem až 4,5°.
Řízení nové třídy S je agilní a flexibilní stejně jako u kampaktních vozů. Díky řiditelné zadní nápravě je poloměr otáčení menší až o dva metry. Parkování bez řiditelné nápravy na obrázku vpravo.
Řízení nové třídy S je agilní a flexibilní stejně jako u kampaktních vozů. Díky řiditelné zadní nápravě je poloměr otáčení menší až o dva metry. Parkování bez řiditelné nápravy na obrázku vpravo.
Bezpečnostní systém upozorňují na mrtvý bod při otevírání dveří dokáže zamezit nebezpečným situacím. Na vnějším zpětném zrcátku se v momentě kdy další vozidlo vstupuje do nebezpečné zóny zobrazí výstaržná značka. V dalším kroku při přiblížení ruky ke klice otevírání dveří upozorní ridiče vizuálně a ještě předtím, než je klika dveří aktivována vydá akustické varování.
Bezpečnostní systém upozorňují na mrtvý bod při otevírání dveří dokáže zamezit nebezpečným situacím. Na vnějším zpětném zrcátku se v momentě kdy další vozidlo vstupuje do nebezpečné zóny zobrazí výstaržná značka. V dalším kroku při přiblížení ruky ke klice otevírání dveří upozorní ridiče vizuálně a ještě předtím, než je klika dveří aktivována vydá akustické varování.
Aktivní asistent řízení dokáže v rychlosti do 60 km/hod reagovat na nebezpečnou situaci a automaticky uhnout před přijíždějícím vozidly záchranářů.
Aktivní asistent řízení dokáže v rychlosti do 60 km/hod reagovat na nebezpečnou situaci a automaticky uhnout před přijíždějícím vozidly záchranářů.